Mijn voornemens en doelen

DSCN1882

Twee weken zijn alweer voorbij. Ik ben nu 3 weken aan het afvallen met PowerSlim en er zijn bijna 6 kg af…5,7 kg om precies te zijn. Eigenlijk ben ik blij verrast met dit resultaat. De eerste week na mijn eerste blog, bleek ik een ontsteking te hebben en medicijnen te moeten slikken. Blijkbaar was mijn lichaam zo druk met het bestrijden van de ontsteking en de medicijnen dat ik nauwelijks was afgevallen. Zodra ik ervan af was….1 kilo eraf :-). De afgelopen week (week 3) is eigenlijk erg goed gegaan op 1 avond na. Menno en ik hadden een avondje vrij, omdat Gabriella uit logeren was. We zijn gezellig naar de film gegaan. Ik was voorbereid, had mijn eigen PowerSlim chips meegenomen, maar ik had geen rekening gehouden met de geur van popcorn in het hele bioscoopcomplex. En dan moet je weten dat ik dol op popcorn ben. Help…
Ik had graag willen zeggen dat ik sterk ben gebleven, maar met de pauze ging het fout. Balen, maar de volgende ochtend ben ik gewoon weer verder gegaan en de schade valt gelukkig mee. Voorlopig toch maar de bioscoop uit de weg gaan :-).

De afgelopen week heb je ons blog ontvangen over goede voornemens.  Maar hoe zien mijn voornemens en mijn doelen eruit?

Het startmoment
Mijn startmoment is 5 januari. Dus we kunnen het veilig neerzetten als goede voornemen :-). Maar ik ben hier al een hele tijd mee bezig en de datum is goed doordacht, want ik heb echt gewacht tot de feestje voorbij waren.

Wat is mijn reden om af te vallen?
Natuurlijk weet ik dat  het niet gezond is om te zwaar te zijn en ik heb er ook last van. Maar pas vorig jaar heb ik mijn echte reden gevonden om af te willen vallen. Mijn dochter Gabriella, heeft me dat laten zien. Ik wil niet dat ze een dikke mama heeft en ik wil gewoon met haar de glijbaan af durven en met haar kunnen klauteren in Monkey Town (overdekt speelparadijs voor kinderen). Ik wil gewoon lekker met haar kunnen spelen, zonder dat ik last heb van mijn lichaam. En dan als ik op de lange termijn kijk, wil ik op een gezonde manier ouder worden en Gabriella zien opgroeien. Natuurlijk heb ik ook kleinere doelen, zoals dat ik weer gewoon naar een winkel kan gaan en iets leuks kan kopen. Maar het belangrijkste is dus dat ik me gewoon weer goed ga voelen in mijn lijf, en dat ik daar geen last meer van heb.

Te veel goede voornemens
Nou daar heb ik geen last van. Ik heb er 1 en dat is afvallen.

Stel duidelijke en realistische doelen
Zoals ik in mijn eerste blog schreef wil ik zo’n 50 kilo kwijt. Maar zover kijk ik niet. Mijn eerste grote doel is onder de 100 kilo komen. Maar eerst de kleine doelen en dat is steeds 10 kilo.
Thuis heb ik een foto van mezelf. Ik was toen heel wat jaren jonger, maar die foto doet me denken aan de tijd dat ik mezelf mooi vond en die foto is mijn leidraad. Ik wil me weer goed voelen in mijn lijf, dus het kan best zijn dat het bij 40 kilo afvallen goed is of pas bij 55 kilo. Zover wil ik nog helemaal niet kijken, want ik weet nu niet hoe ik me dan voel.

Belonen
Mijn eerste beloning voor de eerste 10 kilo die ik kwijt ben. Een heerlijke massage, bij mijn vriendin Debbie van Beek :-). En zo heb ik een lijstje per 10 kilo. En dat lijstje zijn beloningen van dingen die me heerlijk lijken, maar waar ik mezelf niet zomaar op trakteer. Ik heb voor de 10 kilo die me onder de 100 kilo brengt ook een speciale traktatie: Swarovski oorbellen. Eén van mijn zondes :-). En mijn ultieme traktatie: Als ik mijn streefgewicht heb gehaald trakteer ik mezelf op een Desigual jas…Ik vind het een gaaf merk met zulke geweldige jassen! Ik heb zelfs een afspraak met Anja van der Zand om dan samen te gaan shoppen :-).

Begeleiding
Tja, daar komen jullie bij kijken…mezelf begeleiden is moeilijk gebleken. Ik merk nu al wat het verschil doordat ik dit blog nu schrijf. Ik wil absoluut niet moeten schrijven dat ik gestopt ben of dat het mislukt is, dus dat gaat gewoon niet gebeuren. Natuurlijk hoop ik ook dat dit blog anderen zal inspireren om de juiste stap te nemen. We helpen jou namelijk ook graag in onze studio.

Ik ben wel nieuwsgierig of er nog vragen zijn die jij mij zou willen stellen. Als dat het geval is schrijf ze dan hieronder. Ik beantwoord ze graag.

Leave a comment